Pemburu Redha Ilahi

"Seorang pemburu redha Allah dengan berbekalkan semangat dan kesabaran yang tinggi, usaha yang kuat, strategi yang ampuh dan penuh kehati-hatian akan ranjau yang menghalang perjalanannya"

Eco 'no money' (Ekonomi) dan Mata Wang



Saya selalu mengingatkan diri dan rakan-rakan saya menyimpan emas sekiranya memiliki kewangan yang stabil. Sama ada ia nya dalam bentuk jongkong atau wang dinar dan dirham (perak). Ia bertujuan untuk simpanan dalam jangka masa yang panjang kerana pada suatu saat nanti wang kertas tidak akan bernilai sama sekali dan ketika itu hanya emas dan perak yang bernilai.

Pada masa kini, sudah semakin ramai perorangan dan agensi yang sedar akan perkara ini. Malah sudah ada bank yang menawarkan simpanan dalam bentuk jongkong emas. Ketika ramai yang baru sedar, saya telah mengetahuinya lebih awal lagi. Ketika itu saya dan rakan usrah diminta untuk membedah buku "Yahudi Menggenggam Dunia" tulisan William G.Carr dan kebetulan saya ditugaskan membedah bahagian matawang.





Buku ini secara keseluruhannya menceritakan bagaimanakah taktik dan strategi orang yahudi dalam menguasai dunia dan salah satu daripadanya adalah dengan menguasai ekonomi dunia. Mata wang ketika itu adalah wang yang berasaskan emas, perak tembaga. Matawang ini mempunyai nilai yang tetap, stabil dan tidak berubah. Namun yahudi dengan kebijakannya bersusah payah mengajukan permohonan kepada bank-bank dunia untuk menukarkannya kepada sistem matawang kertas. Dan akhirnya usaha keras mereka mendatangkan hasil sehinggalah sekarang.

Saya amat menyarankan kepada orang-orang di luar sana (terutamanya orang islam) agar membaca buku ini untuk kita mengenali musuh kita. Saidina Ali karamallahu wajhah pernah menyatakan bahwa untuk mengalahkan musuh kita perlu terlebih dahulu kenal musuh sedalam-dalamnya. Maka musuh Islam yang paling utama sekarang adalah YAHUDI LAKNATULLAH!

Di bawah merupakan sedikit perkongsian petikan yang diambil daripada rakan saya. Semoga ia bermanfaat bagi kita memahami kepentingan emas dalam sistem perekonomian kita



Menyimpan Emas Memang Menguntungkan



1.   Kenapa anda perlu menyimpan emas???

a.   Emas adalah kekayaan sebenar – emas bernilai untuk selama-lamanya & semua orang tahu nilai emas (22:23)

b.   Harga emas akan sentiasa meningkat dengan kenaikan minimum 20% setahun (lihat rekod harga emas dunia di http://www.lmba.org.uk/stats/goldfixg)

c.   Emas mengekalkan kuasa membeli dalam jangka masa yang panjang (kalau pada zaman Rasulullah, sahabat beli kambing dengan harga 1 dinar emas. Skrg pun kita boleh dapatkan seekor kambing dengan harga 1 dinar emas). INFLASI UTK SYILING EMAS ADALAH 0%.

d.   Nilai wang kertas akan jatuh dalam jangka masa panjang

-   Cthnya: kalau tahun 70-an, pelajar sekolah membawa wang belanja 20-30 sen setiap hari & duit itu cukup utk beli nasi & air TAPI pelajar skrg membawa wang belanja RM2 – 5. Ibu bapa skrg t’paksa membayar 10 kali ganda atau lebih utk membeli barang yang sama. Jelaslah bahawa kuasa membeli wang kertas merosot dalam jangka masa panjang.

-   Kuasa beli 1 USD merosot lebih 80% dari tempoh 1971 – 2007. Lawati www.dollardaze.org.

e.   Emas adalah aset terunggul – menyimpan emas mmg menguntungkan

f.     Emas tidak boleh dimanipulasi

Bacaan Tambahan :

·        Baca kisah kegagalan wang kertas di http://www.mint.com/blog/finance-core/hyperinflation-the-story-of-9-failed-currencies/

·        Huraian yg lanjut boleh didapati dari www.jutawanemas.com



Mulakan Menyimpan Emas Hari Ini



1.  Harga semasa emas boleh dikemaskini di www.publicgold.com.my. Di laman web ini, kita boleh lihat naik/turun harga emas dunia.

2.  Public Gold adalah salah satu syarikat yang menjual emas fizikal yang mana pembelian emas boleh dibuat bila-bila masa, 24 jam sehari.

3.  Apabila anda telah membeli emas dari publicgold, anda boleh ke cawangan syarikat yang berhampiran untuk mendapatkan emas tersebut, emas itu anda boleh lihat, pegang & rasa sendiri.

4.  Jika sebelum ini, kita menyimpan dalam bentuk saving account dan ASB, adalah lebih baik mulai skrg kita menyimpan dalam bentuk emas. Kerana kadar inflasi emas ada 0% sedangkan kadar inflasi wang kertas adalah 15% setahun.

5.  Jadi, mulakan dengan membeli 1 dinar hari ini!!! Untuk melihat harga semasa dinar emas, lawati www.publicdinar.com.my

6.  Harga emas jongkong & dinar emas adalah berbeza kerana ketulenannya berbeza. (ketulenan emas jongkong 999 manakala ketulenan dinar emas 916)

7.  Mungkin anda tertanya-tanya, bagaimana nak simpan emas jongkong tu? Tak ada orang curi ke? Jawapannya mudah, kalau anda ada wang kertas RM10k, di mana anda simpan wang tersebut?? Samalah juga kalau anda ada emas bernilai RM10k.

a.  Jangan diheboh-hebohkan

b.  Emas anda boleh disimpan di tempat yang selamat di rumah anda (kreativiti anda diperlukan), atau

c.  Beli peti simpanan peribadi, atau

d.  Anda boleh simpan di publicsave di branch publicgold berdekatan, atau

e.  Anda boleh simpan dalam safety box/peti deposit selamat di mana2 bank atau sykt swasta, atau

f.   Anda boleh simpan di ar-rahnu (dalam bentuk gadaian)



8.  Zakat emas (9 : 34 - 35)

a.  Kadar zakat emas yang disimpan (tidak dipakai) – 2.5% setahun

b.  Membayar zakat emas yang digadaikan adalah tidak wajib kerana tidak sempurna milikannya



Take Action Now!!!

p/s : Anda juga berpeluang mempelajari teknik membuat pelaburan menggunakan emas yang telah anda beli. Dan dengan pembelian emas sebanyak RM20k anda berpeluang menjadi dealer Public Gold.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...